Basic characteristics
Řízení aplikačního portfolia
Optimalizujte rozdíl mezi náklady na technologie a IT budgetem
Dnešní CIO vědí lépe než kdokoliv jiný, že je nezbytné řešit rostoucí požadavky na nové technologie s ohledem na stále se snižující rozpočet. Zatímco požadavky zákazníků a uživatelů rostou, rozpočty nejen do IT technologií mají stagnující nebo dokonce klesající tendenci. Co s tím? Využít každou příležitost ke zvýšení efektivity, snižovat v maximální míře náklady a vytěžit co nejvíce ze stávajících benefitů.
- zjednodušit IT podporu a snížit náklady na redundantní podporu, nedostatečně využívané či zastaralé aplikace
- identifikovat a racionalizovat aplikace, pochopit jejich související náklady, rizika a obchodní hodnoty
- určit ideální způsob, jak využít nových a stávajících technologií, které poskytují maximální obchodní hodnotu a splňují potřeby stále více náročných uživatelů
4 kroky k racionalizaci aplikačního portfolia
Při konfrontaci s uživatelem, informačními technologiemi a obchodními výzvami spojenými s transformací technologií bývá pro organizace odstrašujícím závazkem racionalizace aplikačního portfolia a společnosti často neví, kde vlastně začít.
Pomocí špičkových metodik APM byl vytvořen čtyřstupňový proces, který má tuto nejistotu zmírnit. Metoda nabízí příručku, kterou mohou organizace využít ke sledování a neustálému zlepšování procesu APM.
Krok 1
Vytvořte seznam aktivit
Předtím, než organizace začne s transformací svého portfolia aplikací, musí vědět, co transformovat. Prvním krokem je především vytvoření soupisu existujících aktiv:
Stanovení správce APM programu, který bude řídit proces v rámci organizace.
Definování, co představují aplikace založené na unikátních vlastnostech a požadavcích.
Analýza všech aktuálních aplikací v organizaci. Je bezpodmínečně nutné sdílet důležité informace, např. smlouvy, licence apod., dále vytěžovat dokumentovaná metadata aplikací, jak a kde se jaká aplikace používá.
Krok 2
Nastavte kritéria
Po vytvoření soupisu je dalším krokem charakterizace aplikací založená na určitém souboru kritérií, které Vám pomohou určit jejich hodnotu pro podnikání:
Vytvoření racionalizačních kategorií
Mapování aplikací do podnikových procesů
Posuzování žádostí podle hlavních kritérií, včetně :
- technické vhodnosti
- strategické vhodnosti
- obchodní hodnoty
- nákladů
- možností prodeje
Krok 3
Stanovte hodnotu aplikací
Poté, co byla nastavena kritéria, je důležité ohodnocení jednotlivých aplikací podle toho, jaký mají dopad na hlavní obchodní činnost, náklady a rizika.
Hodnocení podle klíčových metrik :
- chybovost aplikace
- náklady na správu a údržbu
- dostupnost a z toho vyplývající dopady na výkonnost
- rychlost zpracování
Mapování aplikací podle hodnoty hlavního předmětu podnikání a spokojenosti uživatelů.
Pochopení úrovně rizika spojeného s provozem aplikací, založeného na kritičnosti aplikací, počtu uživatelů a celkové obchodní hodnotě.
Krok 4
Přejděte k budoucímu stavu
Nyní, když byly požadavky vyhodnoceny na základě jejich úrovně dopadu na podnikání, je dalším krokem zpracovat všechny uvedené údaje a využít je pro rozhodování o budoucím stavu:
- zařazení všech požadavků do aplikačního portfolia
- vizualizace aplikačního prostředí běžného stavu a definování budoucího stavu tak, aby se dalo rozhodnout o ukončení aplikace, jejím nahrazení či jejím rozvoji z pohledu hlavního předmětu podnikání
- sestavení plánu přechodu, který bere v úvahu významné změny pro informační technologie, uživatele a podnikání
- posledním a důležitým faktem je pochopení, že racionalizace aplikací je nikdy nekončící proces, který se zase vrátí zpět do prvního kroku, neboť okolní prostředí se neustále vyvíjí a mění v průběhu času
Plánování shora dolů, realizace zdola nahoru
Řešení CA Clarity od společnosti CA Technologies je standardem v oblasti řízení projektů a portfolií. Řešení pomáhá organizacím plánovat od shora dolů a realizovat bezchybně zdola nahoru. Rychle se rozvíjející, otevřené a agilní řešení CA Clarity napomáhá spojit obchodní a technologické cíle k vytvoření strategických scénářů, bilancování investičních portfolií, komunikovat akční plány a zefektivnit prostředky pro rychlou reakci na vzniklou poptávku a poskytnout tak správné řešení.
Nástroj Portfolio Management s CA Clarity ™ Project & Portfolio Management (PPM) je navržen tak, aby pomohl organizacím překlenout propast mezi rostoucími nároky technologií a dostupného rozpočtu. Přináší data pro rozhodovací proces, který snižuje náklady a složitost spojenou se správou, modernizací a optimalizací aplikačního portfolia.
CA Clarity PPM pro Application Portfolio Management pomáhá organizacím:
- uvolnit zdroje na financování novinek
- zjednodušit aplikační portfolia
- snížit náklady
- reagovat rychle na požadavky trhu a potřeby uživatelů
Comments are closed.